Nazwa usługi

Uznanie przedmiotu lub substancji za produkt uboczny


Odbiorca usługi

Zainteresowany uznaniem przedmiotu lub substancji za produkt uboczny


Wymagane dokumenty

  1. Zgłoszenie uznania przedmiotu lub substancji za produkt uboczny powinno spełniać wymagania określone w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992, z późn. zm.) i zawierać:
    • imię i nazwisko lub nazwę podmiotu oraz adres zamieszkania lub siedziby;
    • numer identyfikacji podatkowej (NIP);
    • określenie miejsca wytwarzania przedmiotu lub substancji przewidzianych do uznania za produkt uboczny;
    • wskazanie przedmiotu lub substancji przewidzianych do uznania za produkt uboczny oraz ich masy;
    • opis procesu produkcyjnego, w którym powstaje przedmiot lub substancja, i procesu, w którym zostaną one wykorzystane.
  2. Do zgłoszenia należy dołączyć dowody potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992, z późn. zm.) oraz szczegółowych wymagań, o ile zostały określone. Dowodami mogą być w szczególności umowy potwierdzające wykorzystanie przedmiotu lub substancji do określonych celów lub potwierdzające właściwości przedmiotu lub substancji wyniki badań, wykonanych przez laboratoria, o których mowa w art. 147a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 r. poz. 799, z późn. zm.).


Uwagi

Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992, z późn. zm.) uznanie lub odmowa uznania przedmiotu lub substancji za produkt uboczny następuje w drodze decyzji marszałka województwa wydawanej po zasięgnięciu opinii wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska właściwego ze względu na miejsce wytwarzania tego przedmiotu lub tej substancji.

Decyzję o uznaniu przedmiotu lub substancji za produkt uboczny wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.

W przypadku dokonania zmiany w procesie produkcyjnym, w którym powstają przedmiot lub substancja, lub w procesie, w którym zostały wykorzystane, wytwórca obowiązany jest do dokonania nowego zgłoszenia uznania przedmiotu lub substancji za produkt uboczny. Art. 11 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992, z późn. zm.) nie stosuje się do materiałów paszowych określonych w przepisach Unii Europejskiej wydanych na podstawie art. 24 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) 767/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wprowadzania na rynek i stosowania pasz, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 1831/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady i uchylającego dyrektywę Rady 79/373/EWG, dyrektywę Komisji 80/511/EWG, dyrektywy Rady 82/471/EWG, 83/228/EWG, 93/74/EWG, 93/113/WE i 96/25/WE oraz decyzję Komisji 2004/217/WE (Dz. Urz. UE L 229 z 01.09.2009, str. 1, z późn. zm.).

Klauzula informacyjna
Uprzejmie informuję, że:

  1. administratorem danych osobowych jest Marszałek Województwa Mazowieckiego, dane kontaktowe: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, tel. (22) 59 79 100, email: urzad_marszalkowski@mazovia.pl, ePUAP: /umwm/esp;
  2. dane kontaktowe do inspektora ochrony danych to tel. (22) 59 79 663; e-mail: iod@mazovia.pl.
    Pani/Pana dane osobowe:
  3. będą przetwarzane zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. e rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, dalej zwane RODO, w celu przeprowadzenia postępowania administracyjnego oraz wydania decyzji na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992, z późn. zm.);
  4. mogą zostać udostępnione:
    a) organom odwoławczym,
    b) organom nadzorczym,
    c) sądom administracyjnym,
    d) organom ochrony środowiska;
  5. będą przechowywane nie dłużej, niż to wynika z przepisów o archiwizacji;
  6. nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w celu podjęcia decyzji w sprawie indywidualnej.
    Przysługuje Pani/Panu prawo żądania:
  7. dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia (w przypadkach i na zasadach określonych w RODO), ograniczenia przetwarzania;
  8. wniesienia sprzeciwu, z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją;
  9. wniesienie skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych – na zasadach określonych w RODO.

Podanie danych osobowych jest warunkiem rozpatrzenia wniosku o uznanie przedmiotu lub substancji za produkt uboczny i jest Pani/Pan zobowiązana/ny do ich podania.


Miejsce składania

  • osobiście w punktach Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 26 (parter), Skoczylasa 4 (I piętro, pok. 128), Kłopotowskiego 5 (parter, pok. 07) lub w siedzibie Kancelarii Ogólnej Urzędu przy ul. Okrzei 35 (IV piętro, pok. 424A) od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.00 – 16.00,
  • za pośrednictwem poczty na adres Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie lub bezpośrednio na adres siedziby właściwego departamentu,
  • drogą elektroniczną na adres elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie:
Formularz ePuap
  • lub adres skrytki na ePUAP dla podmiotów publicznych: /umwm/skrytka


 


Opłaty

Wydanie decyzji o uznanie przedmiotu lub substancji za produkt uboczny podlega opłacie skarbowej – 10 zł.

Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji o uznanie przedmiotu lub substancji za produkt uboczny.

Opłata od złożonego dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii dla osoby załatwiającej sprawę (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej) – 17 zł.
 


Numer konta

Dzielnica Praga Północ Miasta Stołecznego Warszawy ul. Kłopotowskiego 15 Bank Handlowy SA w Warszawie)

96 1030 1508 0000 0005 5002 6074

(w tytule wpłaty: opłata za wydanie decyzji w sprawie produktu ubocznego)
 


Termin załatwienia sprawy przez urząd

Zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego:

I. do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnej dokumentacji
II. do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.

Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
 


Sposób odwołania

Stronom służy prawo wniesienia odwołania od decyzji do Ministra Środowiska w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Marszałka Województwa Mazowieckiego.


Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992, z późn. zm.).


Sprawę prowadzi

Departament Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych
Wydział Gospodarki Odpadami
Adres: 03-718 Warszawa
ul. Ks. I. Kłopotowskiego 5
tel. (+22) 59 79 481
fax (+22) 59 79 484
e-mail: gospodarka.odpadami@mazovia.pl
 


Linki

Formularz ePuap


Licznik wyświetleń: 14402
Autor: UMWM w Warszawie
Data publikacji: 2015-06-17 12:53:00